Frakt & Leveransvillkor

FRAKT
Sweed erbjuder gratis Standardfrakt vid beställningar över 300 SEK. Ingen kod behövs. Fri frakt kommer att tillämpas i kassan och inkluderar inte avgifter. Alla våra produkter skickas till dig från Sverige via en säker, spårad fraktmetod.

Alla respektive fraktavgifter återspeglas på kassasidan. Beställningar som görs före 13:00 kommer att behandlas inom 1-2 arbetsdagar. Sweed skickar endast på arbetsdagar (måndag till fredag, exklusive helgdagar). Beställningar som görs på lördag och söndag kommer att behandlas följande arbetsdag.

Under vissa rusningstider, inklusive helgdagar, kan beställningar ta upp till 2-5 arbetsdagar att behandla och skicka. När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer via e-post. Vi uppskattar att du kommer att få din beställning inom 2-5 arbetsdagar från leveransdatumet beroende på var du befinner dig.
Om ditt Sweed-paket anländer skadat som ett resultat av leverans, vänligen spara fraktförpackningen, Sweed-produkterna och dess ursprungliga kartongförpackning, och maila oss så snart som möjligt på info@sweedbeauty.com för att meddela oss om skadan.

TULL
Tullavgifter, tariffer eller tullar ingår inte i prissättningen. Beställningar som skickas till länder utanför EU kan debiteras med tullavgifter vid ankomst. Tyvärr kan vi inte förutse omfattningen av dessa kostnader, som är ditt ansvar. Vänligen kontakta det lokala tullkontoret för att fastställa hur mycket tullar och skatter som kommer att debiteras på ditt paket.
Observera också att vi inte kan uppfylla någon begäran om att deklarera ditt paket för något annat värde än det totala värdet som betalades i kassan.

RETURPOLICY
Vi hoppas att du gillar våra produkter lika mycket som vi gör. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du enkelt returnera din Sweed-produkt(er) inom 14 dagar efter att du mottagit beställningen.

Observera att produkt(er) måste returneras oanvända, oskadade och i sin ursprungliga blå kartong ytterförpackning, som måste förbli förseglad och därmed oöppnad. Returer som inte uppfyller dessa krav kommer tyvärr inte att återbetalas. Se också till att du väljer en lämplig kartongförpackning för din retur för att förhindra att varan/varorna skadas under transporten.

Det kan ta upp till 14 dagar innan din transaktion behandlas. Din återbetalning kommer att utfärdas i form av ursprunglig betalning, till exempel kreditkortet som användes för beställningen. Frakt- och hanteringskostnader återbetalas inte.
Observera att presentkort är slutförsäljning.

För att initiera en retur, vänligen kontakta info@sweedbeauty.com för ytterligare instruktioner. Observera att kunden är ansvarig för returfraktavgifterna.

HUR LÅNGE TAR DET ATT FÅ EN ÅTERBETALNING?
Det kan ta upp till 14 dagar innan din transaktion behandlas. Din återbetalning kommer att utfärdas i form av ursprunglig betalning, till exempel kreditkortet som användes för beställningen. Frakt- och hanteringskostnader återbetalas inte.

VILL BYTA EN ARTIKEL?
Byten stöds inte för närvarande - om du vill ha en ny produkt, vänligen returnera din oönskade vara och gör en ny beställning.

JAG TROR ATT MITT PAKET ÄR FÖRLORT, VAD GÖR JAG?
Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service. Om ditt paket är försvunnet eller skadat, kontakta info@sweedbeauty.com så att vi kan hjälpa dig så snart som möjligt.